Lägg en extra peng på rösten

Posted by on Aug 27, 2013

Real Madrid är villiga att betala 1 miljard kronor för Gareth Bale.
En AC/DC-biljett kostar en bra slant och ändå är det alltid slutsålt.
Visst är det så att duktiga personer ”kostar mer” men å andra sidan får du ofta valuta för pengarna.
Gareth Bale kommer förmodligen att bidra med avgörande passningar och mål som gör att Real Madrid vinner viktiga matcher och turneringar.
AC/DC ger dig en 2-timmars party/rock/extas-resa som håller dig lycklig och rusig en lång tid efter att konserten är slut.
Samma sak gäller när du väljer röster för din TV eller radio-reklam.
Satsa en extra slant på rösten som lyfter din annons, som bär texten och ger valuta för pengarna.

Sysslar ditt företag med golfutrustning så kanske Göran Zachrisson skulle kunna bidra med trovärdighet och en tydlig koppling till produkten.
Björn Hellberg, som är lite disträ, skulle kunna vara en vilsen och förvirrad man i en annons om GPS-utrustning.

Det behöver naturligtvis inte vara en känd person för att det ska bli bättre än ”good enough”.
Det finns massor av röster i vårt avlånga land, men de som är duktiga kostar lite mer, därför att dom har det där lilla extra som lyfter din annons.

Så lägg en extra peng på rösten – det tjänar du på i längden.